Historie
Ruston and Hornsby
Společnost Aveling-Barford prošla dramatickým procesem obrození. Počátky firmy sahají až do roku 1850, nicméně oficiální datum zahájení je 16. července 1895, kdy její majitelé založili společnost s ručením omezeným pod názvem Aveling & Porter. Ačkoli společnost Aveling & Porter fungovala jako nezávislá, byly její akcie v roce 1919 prodány nové holdingové společnosti Agricultural & General Engineers (AGE), které se však na trhu příliš nedařilo a v roce 1932 zkrachovala. Jejich čtrnáct dceřiných společností, které v polovině 20. let minulého století zaměstnávaly 10 000 osob, byly likvidátorem AGE rozprodány a většina z nich získala zpět svou nezávislost.
Dvě dceřiné společnosti, Aveling & Porter a Barford & Perkins, vykazovaly zisk i po krachu své mateřské společnosti. Pan Edward Barford zastupující společnost Barford & Perkins, který byl zároveň předsedou představenstva Aveling & Porter, požádal o pomoc společnost R. A. Lister & Co i jejího přidruženého partnera Ruston & Hornsby. Lister s Rustonem koupili obě společnosti od správce konkurzní podstaty. Výrobky všech čtyř podniků byly vybaveny dieselovými motory.
Společnost Aveling & Porter okamžitě převzala řízení firmy Barford & Perkins a 13. února 1934 změnila svůj název na Aveling-Barford. Počátkem roku 1934 se provoz přesunul z Rochesteru do areálu závodu Invicta Works v Granthamu o rozloze 36 akrů, který si vedení dlouhodobě pronajalo od společnosti Ruston & Hornsby (do roku 2009). Ve správní radě byli také pánové Edward James Barford, William Geoffrey Barford (z Barford & Perkins), John Heinrich Wulff Pawlyn, ředitel společnosti Ruston & Hornsby se sídlem v dceřiné společnosti Ransomes v Ipswichi, a George Ruston Sharpley, generální ředitel společnosti Ruston & Hornsby. Po dlouhou řadu let byla všechna jejich vozidla poháněna vznětovými motory R & H. Tato společnost dříve vyráběla také silniční válce, ale pouze ve výrobním závodě v Granthamu.
Společnost Aveling-Barford byla v červenci 1937 kótována na londýnské burze cenných papírů.
Veřejná společnost
Ve 30. letech dvacátého století společnost Ruston & Hornsby vyráběla chladicí zařízení pro mléčné farmy a varná zařízení do hotelů, nemocnic a jídelen. Akciovou společností se stala 29. června 1937. Podle jejich údajů v této době vyráběla 75 % silničních válců ve Velké Británii a ve svém odvětví byla světovou jedničkou.
Edward Barford (* 23. 4 1898 - † 11. 7. 1979) se stal prezidentem společnosti v roce 1933 a v této funkci působil až do roku 1968. V tomto období společnost začala vyrábět svůj první stroj pro zemní práce, konkrétně sklápěč Aveling.
Během druhé světové války společnost vyráběla nosiče pro palné zbraně Bren, kryty roznětek a nosiče Loyd.
Společnost vyráběla také malé buldozery. V dubnu 1946 byly založeny dvě dceřiné společnosti: Barford Developments Ltd a Barford (Agricultural) Ltd a 17. září 1946 byla otevřena nová továrna v Newcastlu.
British Leyland
V roce 1967 se Ruston & Hornsby stal součástí společnosti British Leyland. V rámci dohody měly být do produktů montovány motory British Leyland, avšak ty vykazovaly problémy se spolehlivostí. V roce 1975 společnost BLMC koupila Marshall-Fowler, načež Aveling-Barford změnila název na Aveling Marshall.
Společnost koupil v prosinci 1983 americký podnikatel z Pensylvánie Reid Eschallier (*3. 12. 1934 - †13. 7. 2007). V roce 1979 chtěla Barfords převzít společnost Acrow vyrábějící stavební stroje.
Návštěvy
V pátek 29. listopadu 1963 poctil společnost Grantham svou návštěvou předseda britské vlády Alec Douglas-Home, který přenocoval v Leadenhamu v domě podplukovníka Williama Reeva, předsedy místní pobočky konzervativní strany. V odpoledních hodinách si premiér spolu s Edwardem Barfordem prohlédl továrnu a pak se vydal na lov bažantů do Scopwicku a do Leadenham Hall. V 18 hodin povečeřel v hotelu George.
Výrobky
Společnost Aveling-Barford nejvíce proslavila řada silničních válců, od malých verzí GA až po GC. Značka „Master Pavior“ představovala jeden z nejslavnějších dieselových válců. Společnost Aveling Barford však v Anglii navrhla a vyráběla také spoustu dalších typů strojů pro zemní práce.
Společnost Aveling-Barford také významně obohatila trh svými grejdry s řízením i pohonem všech kol, častokrát na podvozcích Leyland Trucks, které také používali výrobci modelů ADT řady RDX s pohonem 6X6. Portfolio zahrnovalo i řadu pevných sklápěčů od 30-ti tunového RD030 až po 50-ti tunový RD050 a nakonec přibyly ještě verze RD55 a RD65.
Na veletrhu Bauma byl představen nový sklápěč RD44, který měl omladit již zastarávající řadu, ale svá očekávání zcela nenaplnil.
V sedmdesátých a osmdesátých letech 20. století vyráběla společnost Aveling-Barford vlastní řadu čelních nakladačů s nápravami 4x4, které byly vybaveny těžkými vznětovými motory Cummins, Leyland nebo Ford. Připomínaly oblíbené modely nakladačů britské výroby Bray nebo Ford z osmdesátých let.
Ve čtyřicátých letech 20. století byly první sériově vyráběné sklápěče z produkce společnosti Aveling-Barford většinou vybaveny vznětovými motory Fordson Tractor. Ty se vyrábějí i dnes a prodávají pod značkou Barford.
Současná situace
V roce 1988 koupila areál společnost Wordsworth Holdings, na kterou byla v roce 2010 uvalena nucená správy. Barfords je nyní ve vlastnictví společnosti Invictas Engineering.
Aktualizace: 12. října 2015 společnost Invictas Engineering prodala divizi dodávek dílů společnosti Shellplant (www.shellplant.co.uk).
V roce 2006 koupila společnost ST Kinetics se sídlem v Singapuru práva na kloubové sklápěče Aveling Barford řady RXD, které se nyní prodávají pod značkou TRX Build.
V srpnu 2007 norská společnost Moxy Engineering oznámila, že plánuje koupit práva duševního vlastnictví na řadu pevných sklápěcích vozů Barford.
V roce 2008 Moxy koupila jihokorejská společnost Doosan (dříve Daewoo) a přejmenovala ji na Doosan Moxy As a později na Doosan Infracore Norway AS. Projekt byl později zrušen a prototyp nové řady, který byl v roce 2007 představen na veletrhu Bauma, byl sešrotován.
Sportovní areál společnosti Barford pod názvem Arnoldfield je stále v provozu a nachází se v Gonerby Hill Foot.
V říjnu 2012 Gravity FM, komunitní rozhlasová stanice společnosti Grantham, vydala pamětní CD s hudbou a mluveným slovem k uctění Avelinga Barforda za účelem získání finančních prostředků na podporu provozních nákladů stanice.