Historie společnosti
Ve druhé polovině 40.let založili tři společníci firmu v portugalském městě Águeda s cílem produkovat cyklistické a motocyklové ráfky. V toce 1950 spustili výrobu, ale brzy, již v roce 1952, se rozhodli rozšířit výrobní program a začít vyrábět mopedy. V roce 1962 uzavřeli klíčové partnerství s německou firmou Zündapp, která dodávala motory. Kromě německého dodavatele nakupoval Famel později motory i od dalších výrobců.
Bestsellerem podniku byl model XF-17, uvedený na trh v roce 1975. Stal se nejprodávanějším dvoustopým vozidlem v Portugalsku a byl v prodeji až do roku 1994. V devadesátých létech začala společnost experimentovat s elektrickým pohonem a vyvinula model Electron. Byl to první elektrický skútr na světě. Až teprve o něco později představil Peugeot podobně koncipovaný model Scoot'Elec, který slavil komerční úspěch.
Situace na trhu v devadesátých létech, výrazně ovlivňovaná nástupem asijských výrobců a zvýšenou poptávkou po malých automobilech namísto dvoustopých vozidel, dohnala Famel k omezování, a nakonec i k zastavení výroby. Společnost se dostala do finančních problémů a v roce 2002 vyhlásila bankrot.
Až do roku 2014 značka postupně upadala v zapomnění, nicméně její dlouholetá historie a předešlé úspěchy byly základem revitalizačního plánu souvisejícího s nástupem elektromobility. Začala práce na vývoji prototypu na bázi úspěšného modelu XF-17, avšak s elektrickým pohonem. Finální podoba dvou verzí tohoto nového produktu byla představena veřejnosti v roce 2024 a v současnosti už výrobce přijímá předobjednávky na jejich dodání.