Historie společnosti
Joseph „Joe“ A. Numero prodal v roce 1938 svůj podnik Cinema Supplies Inc. s filmovým zvukovým vybavením společnosti RCA a ve spolupráci se svým inženýrem, vynálezcem Frederickem McKinley Jonesem, založil novou společnost - U.S. Thermo Control Company (později Thermo King LLC). Jones navrhl přenosnou chladicí jednotku pro nákladní automobily převážející rychle se kazící potraviny, na kterou získali patent 12. července 1940 v návaznosti na výzvu k vynalezení chladicího vozu, kterou mu během golfové hry učinili Numerovi společníci, jmenovitě Harry Werner, prezident společnosti Werner Transportation Co. a Al Fineberg, prezident společnosti United States Air Conditioning Co., jejímž výsledkem byl "Model A" a založení společnosti Thermo King.
Tento vynález odstartoval éru mražených potravin, velkých supermarketů a moderního restauračního průmyslu. Chladírenská přeprava umožnila dodávat čerstvé produkty kamkoli v zemi bez ohledu na roční období. Koncepce nepřetržitého chlazení rychle se kazících potravin se mnohdy označuje jako chladicí řetězec „Farm to Fork“. Díky mobilním chladicím kompresorům poháněným palivovými motory a stacionárním chladicím kompresorům na elektřinu jsou potraviny udržovány v chladu již od výrobního místa přes distribuci až ke spotřebitelům.
Chladicí jednotka Thermo King na chladírenském voze DAF.
V roce 1942 vyvinula společnost Jones první přenosné chladicí jednotky pro vojáky sloužící během druhé světové války v zámoří. Ve 40. letech 20. století společnost Thermo King rovněž představila první mechanické chladicí vozy na benzinový pohon, čímž firma snížila přepravní náklady a zajistila pro veřejnost větší dostupnost čerstvých produktů. V roce 1949 dosáhly roční tržby společnosti částky 3 miliony dolarů.
Po zavedení dieselového pohonu do chladicích jednotek v roce 1958 se životnost motorů oproti jejich benzínovým protějškům zvýšila. Společnost Thermo King se však neomezovala pouze na přepravní chladicí výrobky. Mezi další výrobky, které vyráběla a prodávala, patřily mlékárenské chladicí boxy, golfové vozíky, školní lavice a nákupní vozíky.
Dne 5. března 1966 společnost postihla tragédie, když 75 jejich členů a partnerů zahynulo, společně s dalšími cestujícími a členy posádky, při havárii letu 911 společnosti BOAC poblíž hory Fudži v Japonsku. Společnost jako poděkování za skvělé prodejní výsledky zaplatila svým nejlepším manažerům a prodejcům čtrnáctidenní cestu po Japonsku a jihovýchodní Asii. Mluvčí společnosti se v tisku vyjádřil, že tato tragédie je jednou z nejhorších, která mohla společnost postihnout. Avšak o třicet let později se společnost musela vyrovnat s další tragickou ztrátou, když při havárii letu TWA 800 zahynula dcera prezidenta společnosti Jill Watsonová.
V sedmdesátých letech dvacátého století společnost Thermo King dále pokračovala ve výrobě zařízení pro dopravní průmysl. Vynaložené úsilí se společnosti bezesporu vyplatilo, jelikož široká řada produktů si získala mezinárodní prestiž a Thermo King se brzy stala celosvětově uznávanou firmou. V irském Galway společnost otevřela závod Thermo King Europe, kde začala vyrábět chladicí jednotky, které se prodávaly a ve stále větším množství prodávají dodnes po celé Evropě, Africe, na Středním východě, v Austrálii a Asii.
V roce 1991 byla Josephu A. Numerovi a Fredericku M. Jonesovi udělena Národní medaile za technologie. Prezident George Bush je předal im memoriam jejich vdovám na slavnostním ceremoniálu v Růžové zahradě Bílého domu. Frederick M. Jones byl prvním Afroameričanem, který toto ocenění získal (viz Frederick McKinley Jones).
V roce 1997 odkoupila firmu Thermo King společnost Ingersoll Rand přes společnost Westinghouse za 2,56 miliardy dolarů, což je třináctinásobek zisku, načež se stala, společně s firmami Trane a Hussmann, jedním z podniků Climate Control Technologies (později Climate Solutions). V té době společnost Thermo King ovládala téměř polovinu světového trhu s chladicími zařízeními.