Moog Inc. je předním světovým výrobcem přesných řídicích komponentů a systémů. Ovládací zařízení tohoto výrobce řídí nejvýkonnější letadla, satelity a vesmírná plavidla, strategické a taktické rakety i automatizovaná strojírenská zařízení. Kromě toho dnes koncern vyrábí produkty pro mnoho různých technologických odvětví až po průmysl zábavy, kde se uplatňuje díky dodávkám vyspělých simulátorů.
Příběh společnosti Moog, Inc., začal v padesátých létech 20. století, když Bill Moog, konstruktér v Cornellových leteckých laboratořích v Buffalu ve státě New York, vyvinul elektrohydraulický servoventil pro kontrolu pohybu řízených střel a uvedl jej na trh.
Moogův první prodej čtyř ventilů společnosti Bendix Aviation Inc. byl rychle následován většími objednávkami od společností jako Boeing a Convair. Spolu se svým bratrem Artem a kolegou Lewem Geyerem založil mladý podnikatel 1. července 1951 společnost Moog Valve Company. Mnoho času zakladatelé věnovali dokončení výrobního a vývojového závodu, který byl pak v roce 1952 zničen požárem. Společníci se neochvějně pustili do dalšího rozvoje a obnovili svůj podnik v daleko větším měřítku.
V roce 1959 vstoupila mladá společnost na burzu a tržby z prodeje leteckých i průmyslových ventilů přesáhly hranici 10 milionů dolarů. Výrobky společnosti Moog si našly odbyt i mimo vojenský průmysl. V roce 1965 se firma přejmenovala na Moog Inc. Následující dvě desetiletí byla ve znamení rychlého růstu a decentralizace. Od poloviny šedesátých let vznikaly dceřiné společnosti v Evropě a Asii a domácí struktura byla rozdělena na divize pro dosažení maximální efektivity a optimálního servisu poskytovaného zákazníkům.
Přestože první dceřiné společnosti mimo USA byly založeny v Evropě, společnost Moog se rychle rozšířila do všech koutů světa. V roce 1970 založila Moog Japan Ltd. a v následujících letech vznikly pobočky v Koreji, Hongkongu a Austrálii. V roce 1985 založil podnik výrobní závod na Filipínách a o pět let později byl otevřen další v indickém Bengalúru. Kromě toho byla v roce 1981 zřízena první jihoamerická pobočka v brazilském Sao Paulu, po níž následovala řada dalších. V roce 1994 tvořili přibližně třetinu příjmů koncernu Moog zákazníci z oblastí mimo Spojené státy.
Do roku 1980 se společnost Moog stala světovým lídrem v oblasti elektrohydraulických řídicích systémů a průkopníkem v oblasti pneumatických a elektromechanických řídicích aplikací. V témže roce zařadil časopis Fortune servoventil vyvinutý společností mezi „100 nejlepších výrobků, které Amerika vyrábí“.
Na počátku 80. let minulého století udělala společnost Moog strategické rozhodnutí rozšířit svůj sortiment výrobků mimo hydrauliku i na elektrické servomotory. Vývoj průmyslových motorů si vyžádal rozsáhlé výzkumné a vývojové úsilí. Výsledky našly uplatnění v oblasti robotiky (Bosch Německo), nebo manipulace s materiálem (ISI USA, Engel Automation Rakousko). Kromě toho se motory uplatnily v široké škále speciálních strojů všeho druhu např. v textilním, sklářském nebo tiskařském průmyslu.
V roce 1988 Bill Moog odešel ze společnosti, kterou založil, aby se mohl soustředit na vývoj nových technologií odpružení pro automobily. Tehdy dvaasedmdesátiletý podnikatel se stal prezidentem Group Lotus, britského výrobce sportovních vozů, který vlastní General Motors. Podnik byl založen v roce 1986 s cílem vyvinout nové systémy odpružení využívající hydraulické systémy řízené počítačem, které snímají a korigují nerovnosti.
Po odchodu Billa Mooga, koncern reorganizoval jak své vedení, tak celou vnitřní strukturu. Všeobecný pokles rozpočtů na obranu koncem koncem 80. let 20. vedl společnost Moog k tomu, aby se z dominantního zaměření na zbrojní průmysl přeorientovala i na jiná odvětví. V polovině 90. let tak společnost výrazně posílila své postavení v leteckém průmyslu a stala se jedním z hlavních dodavatelů skupiny Boeing Commercial Airplane Group. Dále zavedla výrobu i v odvětvích vstřikování plastů, hydrauliky pro zábavní průmysl, či průmyslové hydrauliky.
V oblasti řízení letadel zahrnují komponenty společnosti Moog hydraulické aktuátory a mechanické rotační aktuátory. Koncem osmdesátých let minulého století spojila společnost Moog své síly s firmou Bendix Corporation, předním výrobcem letových řídicích systémů pro technologicky špičková letadla, jako jsou stíhací letouny F-14 a F-111 a také Boeing 747. Společně dodaly spolupracující podniky aktuátory mimo jiné pro vrtulník RAH-66 Comanche.
Mezi další klíčové projekty využívající aktuátory Moog patřil program stíhacích letounů F/A-18, tchajwanský stíhací letoun IDF (Indigenous Defense Fighter), různé modely značky Boeing a Airbus (například letouny rodiny A330/340). Zařízení od Moog najdeme i v komerčních letadlech McDonnell Douglas (např. servoventily pro řízení letu, ventily pro protismykové brzdy a hydraulické akumulátory).
Společnost Moog je také předním dodavatelem pro kosmický průmysl. Dodává řídicí systémy pro družice a širokou řadu standardních výrobků společnostem jako jsou Hughes, Martin a Loral ve Spojených státech, Royal Ordnance a Matra Marconi Space v Anglii a BPD v Itálii. Ventily pro izolaci pohonných hmot od společnosti Moog byly použity v satelitním systému Iridium společnosti Motorola. Její raketové motory na tuhé pohonné látky byly použity pro americký raketoplán Space Shuttle a její motory na studený plyn zajišťovaly pohon pro astronauty NASA, kteří nosili sebezáchranné zařízení nazvané Simplified Aid for Extra-Vehicular Rescue (SAFER). Společnost Moog byla také hlavním dodavatelem servoventilů a servoaktorů pro řízení letu, které se používají ve vojenských a komerčních letadlech, vrtulnících a na orbitě raketoplánu Space Shuttle. Řídicí systémy vyvinuté společností byly použity na amerických strategických balistických raketách, včetně raket Trident a Peacekeeper (MX). V oblasti taktických raket dodala společnost Moog hydraulické servoventily pro program Patriot. V polovině 90. let dodal výrobce systém řízení vektoru tahu (TVC) určený pro nosné rakety Titan IV. Mezi další projekty patřil hnací ventil pro francouzskou nosnou raketu Ariane 5, návrhy dvou hnacích motorů, které mají být součástí protiraketového obranného systému THAAD (Theater High Altitude Area Defense) a palubní systémy pro řízení teploty ve vesmírných stanicích.
Digitální procesní řídicí jednotky společnosti jsou nezbytné součásti různých vstřikovacích a vyfukovacích strojů používaných k výrobě produktů z plastů. Společnost Moog také vyrábí nejmodernější elektrické servomotory a řídicí jednotky pro trh průmyslových automatizačních zařízení, robotiku a letecký průmysl.
Dalším důležitým trhem pro řídicí komponenty společnosti Moog jsou zařízení pro výrobu energie, kde poptávka celosvětově stále roste, protože výrobci energie hledají nová úsporná a ekologická řešení. Řídicí komponenty Moog instalovali konstruktéři plynových a parních turbín po celém světě, včetně společností European Gas Turbines, Juovo Pignone, Phillips, Volvo, GEC, MHI, Mitsui, Fuji Electric a dalších.
V devadesátých létech uplatnil Moog své odborné znalosti v oblasti elektromotorů pro vývoj zábavních simulátorů, kde se využívá elektricky ovládané pohybové základny. Výrobce například navrhl systém pro společnost Tempus Expeditions, která dodává technologicky špičkovou audio-video-kinetickou zábavu do nákupních center a zábavních parků. Stejná společnost, která vyrábí ovládací prvky pro skutečné kosmické lodě a trysková letadla, tak vytváří i simulátory, které uživatelům poskytují dokonalou simulaci kosmických letů nebo řízení stíhačky.