Více než jedno století inovace a podnikání
V roce 1891 Frederik Philips, inspirován rychle se rozvíjející průmyslovou elektrifikací a slibnými výsledky experimentů svého syna Gerarda s uhlíkovými vlákny, investoval nemalé finanční prostředky do nákupu menšího výrobního závodu v Eindhovenu. Jejich plánem bylo vyrábět nákladově efektivní a spolehlivé elektrické žárovky každému, kdo je potřeboval.
Od té doby díky neustávajícím průlomovým inovacím pořád zlepšujeme kvalitu života lidí.
1891–1915
Od revoluce v oblasti světelných zdrojů k vývoji produktů
Společnost Philips začala vyrábět uhlíkové žárovky a rychle se stala jedním z největších výrobců v Evropě. Philips od samotného počátku fungovala jako exportně orientovaná společnost. Velké objednávky přicházely také z Ruska, včetně samotného cara, který nechal elektrifikovat a osvítit Zimní palác. V roce 1912 se Philips stala společností s ručením omezeným s veřejně obchodovanými akciemi kotovanými na Amsterdamské burze cenných papírů. S vývojem nové osvětlovací technologie podporující stabilní program růstu založila v roce 1914 společnost Philips vlastní výzkumnou laboratoř - světově proslulý „NatLab“ – určenou pro studium fyzikálních a chemických jevů a stimulaci inovace produktů.
1915–1925
Inovace a diverzifikace: rentgen a rádiové vysílání
V roce 1916 obdržela společnost Philips královské ocenění ke svému 25. výročí. O dva roky později již uvedla na svět první rentgenovou elektronku aplikovanou v lékařství. Právě v tomto okamžiku, začala společnost diverzifikovat svůj sortiment a systematicky chránit své inovace prostřednictvím řádně registrovaných patentů v různých oblastech od rentgenového záření až po radiový příjem. Během tohoto období firma zřizovala své prodejní organizace nejen po celé Evropě, ale i v Číně, Austrálii a Brazílii.
1925–1940
První rádia, televizory a elektrické holicí strojky
V roce 1927 zahájila společnost Philips výrobu rádiových přijímačů, z nichž během pěti let prodala jeden milion kusů a stala se tak největším světovým výrobcem rádií a elektronek. O rok později vyrobila své stomilionté ventil rádio. V roce 1933 firma rozjela výrobu lékařských rentgenových zařízení ve Spojených státech. Od roku 1925 poté, co se společnost Philips zapojila do experimentů s televizory, dokázala již v roce 1938 na výročním veletrhu v Utrechtu prezentovat svůj první televizor. O rok později uvedla na trh svůj revoluční rotační elektrický holicí strojek Philishave.
1940–1970
Sled technologických průlomů
Ve čtyřicátých a padesátých letech 20. století prošla věda a technika obrovským rozvojem. Výzkumná činnost společnosti Philips položila základ pro pozdější průlomová díla v oblasti tranzistorů a integrovaných obvodů. V roce 1949 Philips prezentoval synchrocyklotron umožňující výzkum léčby zhoubných nádorů. Společnost rovněž významně přispívala k procesům nahrávání, přenosu a reprodukci televizních obrazů a v roce 1963 představila kompaktní audio kazetu stanovující globální standard pro nahrávání na magnetofonový pásek.
1970–1980
Pokračující inovace obrazových, zvukových a datových produktů
Proud zajímavých invencí a neméně zajímavých nových produktů neutuchal ani v průběhu sedmdesátých let. V tomto desetiletí, kdy hospodaření s energiemi představovalo klíčovou záležitost, vyvinuli výzkumníci společnosti Philips nové energeticky úsporné žárovky. Zásadních průlomů bylo také dosaženo v oblasti zpracování, ukládání a přenosu obrazů, zvuku a dat, což následně vedlo k vynálezu optických telekomunikačních systémů, optického disku LaserVision a velmi úspěšného kompaktního disku.
1980–1990
Technologický mezník: kompaktní disk
Dalším technologickým mezníkem společnosti Philips bylo uvedení kompaktního disku na trh, vyvinutého ve spolupráci se společností Sony, v letech 1982–83. Tento nový digitální formát produkuje čistý zvuk bez šumu v pozadí. Klíčem k úspěchu kompaktního disku bylo rozhodnutí společností udělit výrobní práva i dalším producentům a okamžitě vytvořit z CD nový globální standard. Z dalších milníků tohoto období nelze opomenout stomiliontý televizní přijímač Philips vyrobený v roce 1984 a založení společnosti Philips China Ltd v roce 1985.
1990–2000
Dalekosáhlé změny a nové úspěchy
Devadesátá léta znamenala pro společnost Philips desetiletí významných změn, jelikož firma v té době zeštíhlila organizační strukturu a snížila počet oblastí své působnosti. Ve sféře začala prosazovat zdravotnictví nový, na člověka zaměřený přístup, v navrhování produktů, jehož cílem je usnadnit klinickým lékařům používání lékařských systémů a pacientům poskytnout pohodlnější léčbu. Na základě svých úspěchu v oblasti technologie kompaktních disků se společnost Philips v roce 1997 znovu spojila se společností Sony, tentokrát v rámci zavádění DVD. Z této průlomové inovace se stal nejrychleji rostoucí produkt domácí elektroniky v historii.
21. století
Trvalý závazek k inovacím
I v novém století zůstává Philips plně oddaný inovační činnosti. V oblasti zdravotnictví a péče o člověka společnost představila v roce 2002 svůj nový projekt pod názvem “Ambient Experience”, v jehož rámci usiluje o zlepšení pracovních podmínek nemocnic a péče o pacienty, konkrétně integrací architektury, designu, dynamického osvětlení a ozvučení. Z dalších milníků je nutné zmínit první komerční 3D skener představený v roce 2006, zajišťující bezprecedentní kvalitu obrazu pro skenování prostřednictvím technologie CT. V roce 2012 společnost Philips prezentovala intervenční rentgenový systém AlluraClarity poskytující perfektní viditelnost při nízkých dávkách rentgenového záření. Mezi poslední novinky patří vývoj inteligentního čističe vzduchu Philips Smart Air Purifier a přístroje Philips Azurion představujícího platformu nové generace zobrazovací terapie, která umožňuje lékařům provádět celou řadu rutinních i složitých postupů, což jim pomáhá optimalizovat výkon intervenčních laboratoří a poskytovat nadstandardní péči.