Historie společnosti
VŠE ZAČALO NA POLÍCH V IOWĚ
Myšlenka založit společnost Link-Belt se zrodila v roce 1874, kdy William Dana Ewart, mladý obchodník se zemědělským nářadím v Belle Plaine ve státě Iowa, přišel s nápadem vytvoření čtvercového odnímatelného článku na řetězový pohon tzv. linked belt (řetězový pás s odnímatelnými články).
William Ewart si uvědomoval, že kombajny vybavené pevnými řetězovými řemenovými převody ze čtvercových a plochých článků se nerovnoměrně opotřebovávají a často se v jednom místě se přetrhnou, načež bylo nutné celý řetězový pás vzít zpět do dílny na opravu, čímž se celá sklizeň zpozdila.
OBDOBÍ NEPŘETRŽITÝCH INOVACÍ TRVAJÍCÍ VÍCE NEŽ 140 LET
Poté, kdy William Ewart zaměřil své úsilí na zdokonalení řetězového pásu s odnímatelnými články, tak aby se dal opravovat v terénu a jeho opotřebení bylo rovnoměrněji rozložené, si tento svůj nápad na vylepšení hnacího řetězu nechal 1. září 1874 patentovat.
Během několika následujících let Ewart neúnavně prosazoval svou myšlenku používat řetězový pás s odnímatelnými články jako základ pro všechny typy zařízení pro přenos energie a manipulaci s materiálem. Právě tyto jeho ambice a neustálé inovace článkových řemenů vedly v roce 1880 k založení společnosti Link-Belt Machinery Company a následně, v roce 1888, i společnosti Link-Belt Engineering Company.
Tyto původní společnosti Link-Belt, předchůdci dnešních společností Link-Belt zaměřených na výrobu stavebních strojů, vyvinuly ještě na přelomu desetiletí první širokorozchodný parní jeřáb s drapákem na uhlí.
Avšak na přelomu století začaly parní uhelné těžkotonážní stroje postupně nahrazovat lehčí a univerzálnější parostrojové jeřáby tvořící základ budoucího vývoje všech konstrukčních provedení rypadel a jeřábů.
NOVÉ STOLETÍ VE ZNAMENÍ KONSOLIDACE SPOLEČNOSTI LINK-BELT
V roce 1906 byla v Chicagu založena společnost Link-Belt Company navazující na aktivity svých předchůdců, jmenovitě společností Link-Belt Machinery Company a Link-Belt Engineering Company.
Do roku 1922 představila společnost Link-Belt Company kompletní řadu pásových jeřábových rypadel, které doplnily řadu parostrojových jeřábů a dalších zařízení pro manipulaci s materiálem. Tato produktová řada se dále rozrůstala a koncem třicátých let 20. století již zahrnovala kompletní řadu modelů o kapacitě od 3/4 yd. do 2-1/5 yd.
LINK-BELT ZAVÁDÍ HYDRAULICKÉ OVLÁDÁNÍ
Společnost Link-Belt si již vybudovala pověst inovátora, což potvrdila zejména v roce 1936, kdy poprvé prezentovala hydraulické ovládání, později známé pod názvem "Speed-O-Matic", které brzy předčilo všechny dosavadní systémy a stalo se standardem pro další vývoj jeřábových rypadel.
V roce 1939 Link-Belt Company koupila společnost Speeder Machinery Corporation, aby doplnila své stroje menšími zařízeními Speeder (3/8 až 3/4 yd.), čímž vznikla společnost Link-Belt Speeder Corporation, dceřiná společnost Link-Belt Company se sídlem v Cedar Rapids ve státě Iowa.
Díky této konsolidaci získala nová společnost kompletní řadu strojů s centralizovanou výrobou, prodejem a technickým zajištěním, což jí během následujících třiceti let umožnilo dále se výrazně rozrůstat a dosahovat význačných zisků.
V roce 1949 byla představena revoluční koncepce plně funkční konstrukce, která v kombinaci s hydraulickým ovládáním Speed-O-Matic vynesla stroje Link-Belt Speeder na čelní pozici světového trhu s jeřábovými rypadly.
Vrcholem těchto exkluzivních konstrukčních originálů byl vlajkový model LS-98 z roku 1954, který se stal jedním z nejúspěšnějších stavebních strojů všech dob. Výroba tohoto jediného modelu běžela více než 42 let, přičemž během tohoto dlouhého období bylo dodáno vice než 7 000 kusů.
V roce 1967 došlo k fúzi společností FMC Corporation, Link-Belt a Link-Belt Speeder, což byl podnět k založení skupiny FMC Corporation Construction Equipment Group prodávající stavební stroje Link-Belt po celém světě.
Krátce poté zahájila společnost FMC svůj dlouhodobý dynamický plán kapitálové expanze, díky němuž dochází k rychlému rozrůstání výrobních zařízení i celé produktové řady trvající až do nástupu ekonomické krize na počátku 80. let.
VYTVOŘENÍ GLOBÁLNÍHO SPOLEČNÉHO PODNIKU
V roce 1986 byla založena společnost Link-Belt Construction Equipment Company jako společný podnik vzniklý fúzí společností FMC Corporation a Sumitomo Heavy Industries, čímž se plně formalizovaly vztahy navázané a rozvíjené již od roku 1962.
V roce 1998 došlo v rámci reorganizace jeřábových zařízení k vyčlenění produktové řady rypadel ze společnosti Link-Belt Construction Equipment Company, načež vznikla samostatná společnost LBX Company, jako společný podnik vytvořený fúzí společností Sumitomo Construction Machinery Co. a Case Corp. zabývající se prodejem a marketingem rýpadel Link-Belt.
Dnešní společnost Link-Belt Cranes je dceřinou společností v plném vlastnictví Sumitomo Heavy Industries a představuje dynamickou a vysoce specializovanou organizaci se sídlem v Lexingtonu ve státě Kentucky.