Daihatsu Motor Co.,Ltd.
Firma byla založena již v roce 1907 v japonském městě Ikeda-city v provincii Osaka. Jedná se o nejstarší japonskou automobilku, která od začátku usilovala o vývoj a výrobu malých a úsporných automobilů. Jmenovala se Hatsudoki Seizo Co., Ltd.. K názvu „Daihatsu“ přišla až v roce 1951, kdy došlo k přemenování firmy. Název „Daihatsu“ je kombinací prvního kandži z názvu Ósaka (大) a prvního slova 発動機製造 [hacudōki seizō] („továrna na motory“). Složením dohromady se to vyslovuje „dai hacu“. V témže roce byl uveden nový slogan firmy "Innovation for Tomorrow". Ve volném překladu to znamená "inovace pro zítřek".
Do roku 1958 automobilka vyráběla pouze třístopá vozidla. Právě v tomto roce postavila první čtyřstopé vozidlo
Automobilka se specializovala na výrobu malých off-roadových automobilů s pohonem všech čtyř kol. Prvním 4WD off-roadem byl model Taft. V roce 1966 byl model Compagno prvním japonským autem, které sa začalo dovážet do Velké Británie.
V roce 1967 podepsala Daihatsu Motor smlouvu s Toyota Motor Corporation a stala se součástí Toyoty.
V Japonsku byly v té době velmi přísné zákonu, určující velikost městských vozidel. Museli splnit přísné výkonové a rozměrové normy a tak vznikl model "Daihatsu Cuore" s dvouválcovým motorem o obsahu 547ccm.
V roce 1999 Toyota získává většinový podíl (51%) v Daihatsu Motor Ltd.
Japonská automobilka Daihatsu ukončila prodej na evropských trzích v lednu 2013.
Náklady na vývoj nových malých modelů jsou stejné jako u větších automobilů, protože ty musí splňovat přísné evropské bezpečnostní normy. Daihatsu navíc nemá továrny ani vývojové kapacity v Evropě a nové vozy dovážené z Japonska jsou zatíženy cly. Jen je navíc velmi silnou měnou a dále je prodražuje.