Historie společnosti HINO
Životní cesta společnosti Hino Motors
Společnost Hino Motors již od počátku svého založení podporuje mobilitu nejen lidí a věcí, ale také technologií, výrobků a služeb s tím, že i samotná společnost se dynamicky vyvíjí.
Její hnací síla v podobě podpory lidí a veřejnosti, skrze zajišťování logistických a přepravních služeb, zůstává stejná, a to navzdory dynamickým změnám celé dnešní doby.
Tyhle principy jsou pro nás zcela zásadní, abychom i nadále mohli podporovat vaše podnikání a přispívat pro obecné blaho společnosti.
1910 – Založení společnosti Tokyo Gas Industry Co., Ltd. (předchůdce Hino Motors)
1913 – Změna názvu na Tokyo Gas and Electric Industry Co., Ltd. (TGE)
1917 – Představení úspěšného prototypu japonského nákladního automobilu.
Typ TGE-A truck
1919 – TGE pracuje na vývoji různých nákladních automobilů
1930 – Přechod na výrobu autobusů. Výroba autobusů přizpůsobených podmínkám prvních veřejných linek (zřízených Ministerstvem železnic)
1937 – Fúze společností Automobile Division of Tokyo Gas Electric Engineering Co., Ltd., Automobile Industry Co., Ltd. a Kyodo Kokusan K.K., jejímž výsledkem je vznik nového subjektu Tokyo Automobile Industry Co., Ltd.
1941 – Společnost mění název na Diesel Motor Industry Co., Ltd.
1942 – Výrobní závod společnosti Hino Diesel Motor Industry Co., Ltd se stává nezávislým na subjektu Hino Heavy Industries Inc.
1946 – Dokončení vývoje prvního japonského poválečného těžkého nákladního automobilu s přívěsem.
1946 – Společnost mění název na Diesel Motor Industry Co., Ltd.
1947 – Prezentace prvního japonského autobusu s přívěsem výrazně oživuje segment městské dopravy.
1948 – První japonský výrobce automobilů, který odděluje úsek výroby a prodeje, konkrétně založením subjektů Hino Diesel Sales Co., Ltd. a Hino Diesel Industry Co., Ltd.
1949 – Společnost Hino se registruje na tokijské burze.
1950 – Zahájení výroby těžkých dieselových nákladních vozidel a autobusů (jednokolových), uvedení prvního japonského trolejbusu na trh.
1953 – První japonský autobus s motorem uprostřed pod podlahou
1953 – Technická spolupráce se společností Renault; zahájení výroby osobních vozidel
Renault 4CV
1958 – Na trh je uveden první japonský nákladní automobil s přední dvouosou kabinou o hmotnosti 10 tun
1959 – Společnosti Hino Diesel Sales Co., Ltd. a Hino-Renault Sales Co., Ltd. se sloučily do jedné společnosti Hino Motor Sales, Ltd.
1961 – Na trh je uvedeno lehké užitkové vozidlo Briska a také první osobní vozidlo Hino Contessa vyrobené v prostorách vlastního závodu.
1962 – Založení první zahraniční prodejní společnosti v Thajsku (nyní Hino Motors Sales (Thailand) Ltd.)
1963 – Na trh je uveden nový střední nákladní automobil RANGER
1963 – Zahájení provozu výrobního závodu ve městě Hamura (prefektura Tokyo)
1964 – Vytvoření systému zahraničních služeb. Spuštění systému Field Mechanic (opravy v terénu). Založení první zahraniční výrobní společnosti Hino v Thajsku
1966 – Uzavření obchodní aliance se společností Toyota Motor Corporation
1971 – Na trh je uveden motor Red Engine vyznačující se vynikajícími parametry spotřeby paliva, spolehlivosti a životnosti
1971 – Servisní personál distributorů zajišťujících společnost Hino se účastní soutěže v servisních dovednostech
ED100 engine
1974 – Založení subjektu Hino Motors (Europe)
1977 – Přesun výrobní orientace na trh zájezdových autobusů, v Japonsku se objevuje první zájezdový autobus s rámovou karoserií
1980 – Zavedením řady KAZE-NO-RANGER SERIES dochází ke kompletní změně modelu v segmentu středně těžkých nákladních vozů
1980 – Zahájení provozu výrobního závodu ve městě Nitta (prefektura Gunma)
1981 – Zavedením řady SUPER DOLPHIN PROFIA dochází ke kompletní změně modelu v segmentu těžkých nákladních vozů.
1982 – Založení společnosti PT. Hino Motors Manufacturing Indonesia
1985 – Založení společnosti Hino Diesel Trucks (U.S.A.), Inc. ve Spojených státech. Zahájení provozu v areálu zkušebního zařízení Gozenyama (Gozenyama Proving Grounds) (prefektura Ibaraki)
1986 – Založení doručovacího střediska Hidaka (Hidaka Delivery Center)
1988 – Prodáno 500 000 ks vozů řady RANGER
1990 – Na trh je uveden autokar S'ELEGA
1990 – Hino se poprvé účastní závodu Rally Dakar
1991 – Na trh je uvedeno první hybridní vozidlo na světě. První komerčně dostupné hybridní vozidlo na světě bylo na trh uvedeno jako městský autobus.
1994 – Schválení nové značky jako symbolu další budoucnosti společnosti Hino
1995 – Zavedením řady LIESSE SERIES dochází ke kompletní změně v segmentu malých autobusů
1996 – Založení střediska Hino Motors 21st Century Center
(Následující rok je v areálu střediska otevřeno muzeum Hino Auto Plaza)
1997 – Společnost Hino dominuje v soutěži Rally Dakar ziskem zlaté, stříbrné a bronzové medaile v kategorii nákladních vozů
1999 – Na trh je uvedeno hybridní vozidlo
1999 – Fúze společností Hino Motors Co., Ltd. a Hino Motor Sales Co., Ltd., jejímž výsledkem je vznik nového subjektu Hino Motors Co., Ltd.
2001 – Prostřednictvím privatizace se firma stává dceřinou společností Toyota Motor Corporation
2003 – Uvedení nového lehkého hybridního nákladního automobilu v souladu s novými dlouhodobými japonskými předpisy regulující emise výfukových plynů