HISTORIE SPOLEČNOSTI SOGEFI
Společnost Sogefi je celosvětovým lídrem v oblasti designu a výroby filtračních systémů pro automobilový průmysl. Silné odhodlání společnosti, neustálý výzkum i technologický vývoj se podepsal na vynikající kvalitě všech filtračních komponentů, které jsou používány k odpružení a řízení vozidla a chlazení motorových systémů. Právě zmíněné inovace byly také patrné při zahájení akvizic, které Sogefi zahájila několik měsíců po samotném založení společnosti.
Od samého zrodu měla společnost záměr rozšířit skupinu globální strategickou akvizicí, a to výhradně v odvětví výroby automobilových komponentů. Brzy na to založila firma Sogefi nové závody hned v několika zemích, z nichž se podstatné procento stalo i hlavní součástí globální ekonomiky. Například v Brazílii a Číně má společnost Sogefi zastoupení již od roku 1991 a 1995. Hlavní prioritou společnosti však byla, je a bude prosperita a hodnotný přínos všech zainteresovaných stran.
JAK ŠEL ČAS V LETECH 1980–2013
2013
Po uplynutí svého mandátu opustil kormidlo společnosti výkonný ředitel Emanuele Bosio a funkci generálního ředitele převzal Guglielmo Fiocchi. V tentýž rok otevřela Engine Systems Business Unit Sogefi dva nové závody. Ve městě Puné v Indii vznikl závod vyrábějící filtrační systémy. Druhý závod vyrábějící komponenty pro motory vozů Chrysler, GM a Ford V8 byl otevřen v Monterey v Mexiku.
2012
Sogefi patentovala nový typ vinuté pružiny vyrobené ze sklolaminátového vyztuženého plastu. Výsledkem použití vinutých pružin je snížení hmotnosti automobilů o 4 až 6 kilogramů. V červenci roku 2012 společnost definitivně potvrdila – otevřením nové továrny na výrobu částí tlumičů ve městě Puné a otevřením nového závodu na výrobu filtračních systémů v oblasti Bengalúru – svoji působnost v Indii. V září téhož roku jmenovalo představenstvo Guglielmo Fiocchiho na post generálního ředitele Sogefi.
2011
Sogefi oslavila 30. výročí založení společnosti. Díky akvizici skupiny Mark IV Systèmes Moteurs doplnila svou nabídku produktů pro systémy motorů a zároveň posílala svou pozici v Severní Americe. Skupina tak uzavřela rok s pozitivním výsledkem, tj. příjmy ve výši 1,158.4 milionů eur, čímž dosáhla za třicet let své existence historického maxima. Výsledek hospodaření firmy výrazně ovlivnila právě akvizice Mark IV Systèmes Moteurs a také organický růst všech podniků skupiny Sogefi.
2010
Sogefi rozšířila svoji působnost v Indii uzavřením dohody o společném podnikání se skupinou Imperial Auto a ve městě Puné (poblíž Bombaje) otevřela závod na výrobu závěsných komponentů pro místní výrobce vozidel. Struktura managementu Skupiny se zoptimalizovala a samostatná divize Aftermarket se tak mohla lépe zaměřit a více soustředit na náhradní trhy.
Sogefi v důsledku globální ekonomické krize z roku 2009, která měla krutý dopad i na automobilový průmysl, musela po nezbytně nutnou dobu snížit výdaje. Přesto dokázala meziročně zvýšit tržby na 924,7 milionů eur, přičemž stále zaměstnávala více než 6 000 lidí.
2008
Společnost Sogefi získala 60% podíl ve společném podniku v Indii se skupinou MN Ramarao Filtry Private (MNR). Záměrem a cílem bylo vstoupit na indický trh s filtry speciálně vyvinutými pro osobní automobily – dvou/tříkolová vozidla – a dále také pro průmyslové užití. V tentýž rok vstupuje Sogefi do společného podniku se společností Sardou SA ve Francii. Společným úsilím je rozvoj závěsných komponentů vyrobených z inovativních materiálů, např. alternativa oceli, jež výrazně sníží hmotnost komponentů.
2006
I když společnost Sogefi působí v Číně v oblasti tlumičů od roku 1996, pro rozšíření své obchodní činnosti v oblasti průmyslové filtrace se rozhodla expandovat a zřídit v Číně nový společný podnik. Francouzský závod (v obci Argentan v regionu Dolní Normadie) na nové plastové díly dokázal zlepšit vertikální integraci komponentů a zvýšit tak technické dovednosti v oblasti filtrace.
2005
Předsedou Sogefi SpA se stal Rodolfo De Benedetti, nahradil tak Carlo De Benedettiho, který byl jmenován čestným předsedou. V průběhu roku se skupina zaměřovala na svoji průmyslovou a podnikovou reorganizaci, optimalizaci své působnosti ve světě, konkurenceschopnost na všech trzích, zejména pak v zemích s velmi dynamickým hospodářstvím. Společnost v tomto roce dosáhla tržeb ve výši 1,023 mld. eur, počet zaměstnanců vzrostl na více než 6 100.
2004
Akcie Sogefi SpA, které byly vedeny na Milánské burze od roku 1986, byly přesunuty do STAR segmentu a vyhrazeny pro malé a střední společnosti, jež mohou poskytnout vynikající výsledky z pohledu transparentnosti, komunikace, likvidity a tzv. corporate governance. Sogefi SpA přesunulo sídlo společnosti z Mantova do Milána. První závod – na výrobu tlumičových pružin a stabilizačních tyčí – v USA byl otevřen v Západní Virginii ve městě Prichard.
2002
V Brazílii v Mogi Mirim v blízkosti Sao Paula byl otevřen nový výrobní závod na tlumičové komponenty.
2001
Sogefi získala francouzskou společnost Filtrauto ESA působící v oblasti filtrů s výrobními závody ve Franici, Itálii, Španělsku, Velké Británii, Slovinsku a Argentině. I v tomto roce potvrdila Sogefi svoji vedoucí pozici na trhu jak náhradních dílů, tak i v oblasti dodávky originálních zařízení filtračních systémů.
2000
Sogefi převzala United Industries Plc – britskou skupinu působící v odvětví pružinového průmyslu. Skupina vlastní tři závody ve Velké Británii, dva ve Francii a dva v Nizozemí. Příjmy Sogefi se v tomto roce zvýšily na 674,2 milionů eur, počet zaměstnanců je více než 5 100.
1999
V roce 1999 proběhla akvizice francouzské společnosti Allevard Ressorts Automobile, která pomohla upevnit společnosti Sogefi vedoucí postavení na trhu v Evropě, jako výrobce závěsných komponentů pro automobilový průmysl. Sogefi touto akvizicí zároveň rozšířila svoji základnu tak, aby zahrnovala všechny hlavní výrobce. V tentýž rok získala Sogefi španělskou PBR SA, jež byla úspěšným výrobcem náhradních filtrů pro motorová vozidla. Tímto kontraktem společnost posílala svoji působení na trhu v regionu Pyreneje.
1998
Sogefi uvedla do provozu nový závod ve Francii věnovaný výrobě pružin a stabilizátorů pro zavěšení.
1996
Sogefi se stala evropským lídrem v závěsných komponentech pro automobilový průmysl. Svoji pozici upevňuje další akvizicí německých firem, jako Luhn & Pulvermacher a Dittman & Neuhaus, jelikož obě zmiňované firmy se zabývají výrobou závěsných komponentů pro vlaky a průmyslová vozidla. Tyto komponenty jsou s integrovány na podobných principech tak, jak je ve Skupině zvykem. V Brazílii ve městě Mateus Leme (ve státě Minas Gerais) byl otevřen nový závod na výrobu filtrů. Ve stejnou dobu otevírá Sogefi také nové kanceláře v Buenos Aires v Argentině.
1995
V tomto roce se opět potvrdila správná predikce budoucích trendů. Sogefi založila spolu s německou skupinou Krupp Hoesch Automotive společný podnik v odvětví závěsného průmyslu v Číně pod názvem Liaoyang KS Automotive Spring Ltd. Obě společnosti se dohodly, že každá bude vlastnit 30% podíl, zatímco zbývajících 40 % bude patřit čínské společnosti First Automobile Works. Příjmy Sogefi se v roce 1995 zvýšily na 913,2 miliardy lir, což odpovídá 471,6 milionům eur. Počet zaměstnanců přesahuje 4 500.
1994
Sogefi rozšířila své portfolio výrobků akvizicí francouzské společnosti Montal SA a ES Metal SA, která se specializuje na výrobu přesných pružin pro speciální užití. V Jižní Americe Skupina upevnila svoji přítomnost tím, že získala 60 % výrobní společnosti Argentinian filter manufacturing Co.
1991
Pozitivní růstový potenciál na jihoamerickém trhu stál za rozšířením Skupiny do Brazílie; zde Skupina získala Europarts Industria de Autopecas Ltda, bývalou divizi Allied Signal působící právě v oblasti filtrů. Následně se společnost přejmenovala na Sogefi Filtration de Brasil Ltda.
1990
Výnosy společnosti dosáhly 570,3 miliardy lir (v přepočtu 294,5 milionů eur) a počet zaměstnanců vzrostl na více než 4 400.
1987
Působení společnosti v průmyslovém odvětví závěsných komponentů se upevnil akvizicí dvou italských společností (Mollificio Bresciano a Sidergarda) a francouzské společnosti Ateliers Métallurgiques de Saint Urbain SA.
1986
Rok 1986 byl pro Sogefi úspěšným hned z několika důvodů. Jako součást své strategické expanze a diverzifikace v automobilovém průmyslu převzala Sogefi italského výrobce závěsných komponentů pro dopravní průmysl, společnosti Rejna SpA. Vůbec poprvé byla společnost Sogefi uvedena na milánské burze. Výsledek účetního období vykázal výnosy ve výši 76,3 milionu eur.
Počet zaměstnanců přesáhl hranici 1 700 lidí.
1985–1984
Sogefi rozšířila svou činnost na nové trhy v Evropě, a to prostřednictvím společného podniku s americkou skupinou Allied Signal.
1982
Firma získala italskou společnost Fiaam SpA, která se specializovala na výrobu široké škály automobilů filtrů.
1981
Společnost podepsala dohodu s americkou skupinou Allied Signal na užívání výhradní licence světově proslulé značky filtrů FRAM.
1980
Sogefi SpA založila sídlo v severní Itálii ve městě Mantova s cílem stát se hlavní silou v průmyslovém odvětví automobilových komponentů.
Poslání a hodnoty
Činnosti Sogefi jsou založeny na tradici a dědictví hodnot, jež jsou uznávány a sdíleny všemi zaměstnanci i dceřinými společnostmi v celé Skupině.
KVALITA – Sogefi je stále odhodlána dosahovat nejvyšší možné kvality výrobků a pracovat na neustálém zlepšováním výkonu svých produktů.
INOVACE – nikdy nekončící touha po inovacích je podporována talentovanými týmy inženýrů a techniků ve vlastních výzkumných a vývojových centrech po celém světě.
ZÁVAZKY – Sogefi je plně odhodlána udržet a plnit nastavené cíle ve prospěch všech zainteresovaných stran.
ÚČINNOST – organizační model společnosti jí umožňuje rychlé rozhodování a dosahování dobrých výsledků. Čas potřebný pro vstup na trh (time-to-market) je krátký díky našim vynikajícím dovednostem při transformaci myšlenek do konečných produktů.
PEVNOST – Sogefi ctí řádné finanční řízení, firemní vize, výrobní procesy; tyto jsou založeny na transparentnosti, disciplíně a konzistenci. Všechny produkty vyvinula a vytvořila společnost s jasným cílem a odhodláním.
SPOLEHLIVOST – Pro Sogefi znamená spolehlivost získání důvěry všech svých zákazníků; a to prostřednictvím odborných znalostí, kvality výrobků, pozornosti v řízení nákladů, seriózní obchodní politiky a plnění závazků.