Historie
Prodejna vozů Diamond T v Oregonu, 40. léta 20. století. C. A. Tilt založil v roce 1905 v Chicagu společnost Diamond T Motor Car Company. Název společnosti údajně vznikl tak, že Tiltův otec, který vyráběl boty, vytvořil logo s velkým písmenem "T" (jako Tilt) orámovaným diamantem neboli symbolem vysoké kvality. Znakem na kapotě nákladních automobilů společnosti byl pes v zápřahu saní. V prvopočátcích společnost vyráběla cestovní vozy, později se však proslavila svými nákladními automobily. V roce 1967 se jako dceřiná společnost White Motor Company sloučila s firmou Reo Motor Company, načež vznikla nová společnost pod názvem Diamond Reo Trucks, Inc.
Během druhé světové války vyráběla společnost Diamond T klasický těžký tahač 980/981, který britská nákupní komise rychle zakoupila ve verzi tahače pro přepravu cisteren. Ve spojení s přívěsem Rogers prokázal tento nákladní automobil britským ozbrojeným silám vynikající služby během tažení v severní Africe, kde jeho výkon a robustní konstrukce umožňovaly vyprošťování poškozených tanků i v těch nejnáročnějších podmínkách. Kromě toho společnost Diamond T vyráběla celou řadu čtyřtunových nákladních automobilů 6X6 řady G509, včetně nákladních i sklápěcích verzí, návěsových tahačů, vyprošťovacích nákladních automobilů, a také některé lehčí nákladní automobily i polopásové vozy G7102. Společnost Diamond T figurovala na 47. místě mezi americkými korporacemi v žebříčku vyčíslujícím hodnotu vojenských výrobních zakázek za druhé světové války. Podnik také vyráběl tři druhy automobilů verze pickup: tj. Model 80, 201 a 202. Pickupy byly poháněny šestiválcovými motory Hercules řady QX. Model 80 se vyráběl v letech 1936 až 1938 a model 201 v letech 1938 až 1949.
Komerční modely
1928–1929 V těchto letech firma docílila zásadních mechanických vylepšení v celé modelové řadě, kdy představila uzavřenou kabinu s dveřmi. Automobily byly vybaveny hydraulickými bubnovými brzdami na všech kolech. Těžké nákladní vozy byly poháněny šestiválcovými motory Continental a Hercules a lehké automobily čtyřválcovým motorem Buda. Všechny nákladní vozy měly zadní nápravy s převodovkou. V roce 1929 dosahovala nosnost podvozku (hmotnost nástavby a užitečného zatížení) až 12 tun (10 900 kg) na třech nápravách.
1933–1935 V roce 1933 byla představena nová celoocelová krytá kabina s dveřmi a rolovacími okny. V rámci změny stylu byla kabina v roce 1935 vylepšena o „zjednodušené“ čelní sklo ve tvaru V. Tato kabina byla instalována na užitkové a vojenské nákladní automobily až do roku 1951, kdy byla nahrazena novou. V roce 1935 byly nákladní automobily vylepšeny také po mechanické stránce a rovněž byly představeny nové modely, které se vyvíjely po celý zbytek třicátých let. V roce 1940 se začaly používat šestiválcové benzinové a naftové motory Hercules o výkonu až 118 koní (88 kW) a v roce 1940 byly zavedeny dieselové motory Cummins o výkonu až 200 koní (150 kW).
1940–1942 V roce 1940 se začaly používat šestiválcové zážehové a vznětové motory Hercules o výkonu až 118 koní (88 kW) a také dieselové motory Cummins o výkonu až 200 koní (150 kW). V roce
1942 se začaly vyrábět vylepšené modely, jejichž výroba byla zastavena již po pouhých 530 kusech, kdy firma přešla na válečnou výrobu vojenských taktických nákladních automobilů a polopásových vozidel.
1946–1947 Výroba užitkových nákladních automobilů byla v roce 1942 pozastavena a přesměrována na válečnou výrobu. Menší počet užitkových nákladních automobilů se začal vyrábět v roce 1944 a další kusy v roce 1945. V roce 1946, prvním roce plné komerční výroby, bylo vyrobeno pět modelů, a v roce 1947 čtrnáct. Po druhé světové válce se těžké nákladní automobily měřily podle hrubé hmotnosti (GVWR), což je celková hmotnost podvozku, karoserie a užitečného nákladu. V roce 1947 se vyráběly podvozky s nosností od 8000 liber (3600 kg) do 36000 liber (16000 kg) s kabinami ve standardní, lůžkové nebo trambusové verzi. Každoroční obměňování modelů bylo ukončeno a řada modelů zůstala v nezměněné podobě až do roku 1950. Společnosti Continental, Cummins a Hercules nabízely benzínové a naftové motory. Jednoduché a tandemové zadní nápravy byly k dispozici v řadě variant rozvorů.