DIAMOND T

Historie

Prodejna vozů Diamond T v Oregonu, 40. léta 20. století. C. A. Tilt založil v roce 1905 v Chicagu společnost Diamond T Motor Car Company. Název společnosti údajně vznikl tak, že Tiltův otec, který vyráběl boty, vytvořil logo s velkým písmenem "T" (jako Tilt) orámovaným diamantem neboli symbolem vysoké kvality. Znakem na kapotě nákladních automobilů společnosti byl pes v zápřahu saní. V prvopočátcích společnost vyráběla cestovní vozy, později se však proslavila svými nákladními automobily. V roce 1967 se jako dceřiná společnost White Motor Company sloučila s firmou Reo Motor Company, načež vznikla nová společnost pod názvem Diamond Reo Trucks, Inc.

Během druhé světové války vyráběla společnost Diamond T klasický těžký tahač 980/981, který britská nákupní komise rychle zakoupila ve verzi tahače pro přepravu cisteren. Ve spojení s přívěsem Rogers prokázal tento nákladní automobil britským ozbrojeným silám vynikající služby během tažení v severní Africe, kde jeho výkon a robustní konstrukce umožňovaly vyprošťování poškozených tanků i v těch nejnáročnějších podmínkách. Kromě toho společnost Diamond T vyráběla celou řadu čtyřtunových nákladních automobilů 6X6 řady G509, včetně nákladních i sklápěcích verzí, návěsových tahačů, vyprošťovacích nákladních automobilů, a také některé lehčí nákladní automobily i polopásové vozy G7102. Společnost Diamond T figurovala na 47. místě mezi americkými korporacemi v žebříčku vyčíslujícím hodnotu vojenských výrobních zakázek za druhé světové války. Podnik také vyráběl tři druhy automobilů verze pickup: tj. Model 80, 201 a 202. Pickupy byly poháněny šestiválcovými motory Hercules řady QX. Model 80 se vyráběl v letech 1936 až 1938 a model 201 v letech 1938 až 1949.

Komerční modely

1928–1929 V těchto letech firma docílila zásadních mechanických vylepšení v celé modelové řadě, kdy představila uzavřenou kabinu s dveřmi. Automobily byly vybaveny hydraulickými bubnovými brzdami na všech kolech. Těžké nákladní vozy byly poháněny šestiválcovými motory Continental a Hercules a lehké automobily čtyřválcovým motorem Buda. Všechny nákladní vozy měly zadní nápravy s převodovkou. V roce 1929 dosahovala nosnost podvozku (hmotnost nástavby a užitečného zatížení) až 12 tun (10 900 kg) na třech nápravách.

1933–1935 V roce 1933 byla představena nová celoocelová krytá kabina s dveřmi a rolovacími okny. V rámci změny stylu byla kabina v roce 1935 vylepšena o „zjednodušené“ čelní sklo ve tvaru V. Tato kabina byla instalována na užitkové a vojenské nákladní automobily až do roku 1951, kdy byla nahrazena novou. V roce 1935 byly nákladní automobily vylepšeny také po mechanické stránce a rovněž byly představeny nové modely, které se vyvíjely po celý zbytek třicátých let. V roce 1940 se začaly používat šestiválcové benzinové a naftové motory Hercules o výkonu až 118 koní (88 kW) a v roce 1940 byly zavedeny dieselové motory Cummins o výkonu až 200 koní (150 kW).

1940–1942 V roce 1940 se začaly používat šestiválcové zážehové a vznětové motory Hercules o výkonu až 118 koní (88 kW) a také dieselové motory Cummins o výkonu až 200 koní (150 kW). V roce

1942 se začaly vyrábět vylepšené modely, jejichž výroba byla zastavena již po pouhých 530 kusech, kdy firma přešla na válečnou výrobu vojenských taktických nákladních automobilů a polopásových vozidel.

1946–1947 Výroba užitkových nákladních automobilů byla v roce 1942 pozastavena a přesměrována na válečnou výrobu. Menší počet užitkových nákladních automobilů se začal vyrábět v roce 1944 a další kusy v roce 1945. V roce 1946, prvním roce plné komerční výroby, bylo vyrobeno pět modelů, a v roce 1947 čtrnáct. Po druhé světové válce se těžké nákladní automobily měřily podle hrubé hmotnosti (GVWR), což je celková hmotnost podvozku, karoserie a užitečného nákladu. V roce 1947 se vyráběly podvozky s nosností od 8000 liber (3600 kg) do 36000 liber (16000 kg) s kabinami ve standardní, lůžkové nebo trambusové verzi. Každoroční obměňování modelů bylo ukončeno a řada modelů zůstala v nezměněné podobě až do roku 1950. Společnosti Continental, Cummins a Hercules nabízely benzínové a naftové motory. Jednoduché a tandemové zadní nápravy byly k dispozici v řadě variant rozvorů.

 

10196H2, 10196H2, 10198H2, 10198H2, 10298K1, 10298K1, 10392H2, 10392H2, 11403, 11403, 11415H, 11415H, 11415W, 11415W, 11441H, 11441H, 1240A6, 1240A6, 126517, 126517, 1318A6, 1318A6, 1319A6, 1319A6, 132732, 132732, 1391A6, 1391A6, 1415W, 1415W, 1431A6, 1431A6, 1481K1, 1481K1, 1496A6, 1496A6, 1653A6, 1653A6, 1668A6, 1668A6, 1673A6, 1673A6, 1752A6, 1752A6, 179639, 1887A6, 1887A6, 1888A6, 1888A6, 1888A6, 1906A6, 1906A6, 1907A6, 1907A6, 1945A6, 1945A6, 21247C, 21247C, 213763, 213763, 214154, 214154, 21415H, 21415H, 21415W, 21415W, 216762, 216762, 216763, 216763, 216775, 216775, 2241A6, 2241A6, 2249A6, 2249A6, 2270H2, 2270H2, 2303H2, 2303H2, 2314H2, 2314H2, 2323N2, 2323N2, 2325H2, 2325H2, 2413N2, 2413N2, 2478K12, 2478K12, 2520H2, 2520H2, 2574H2, 2574H2, 2574H21, 2574H21, 2574H22, 2574H22, 2575H2, 2575H2, 2586H2, 2586H2, 2647H2, 2647H2, 2718H2, 2718H2, 2951H2, 2951H2, 2951H23, 2951H23, 2951H24, 2951H24, 302106PS, 302106PS, 3023987, 3023987, 3101112H2, 3101112H2, 3107361H2, 3107361H2, 3107365H2, 3107365H2, 3107368H2, 3107368H2, 3113750, 3113750, 3122H2X, 3122H2X, 31415W, 31415W, 316702, 316702, 3241A6, 3241A6, 3273H2, 3273H2, 327A6, 327A6, 328A6, 328A6, 3392H2, 3392H2, 3428H2, 3428H2, 3456H2900, 3456H2900, 3457H2, 3457H2, 3547H2, 3547H2, 3563H2, 3563H2, 3891H21, 3891H21, 3913H21, 3913H21, 3913H22, 3913H22, 3914H2901, 3914H2901, 3933H2, 3933H2, 3933H21, 3933H21, 41427R, 41427R, 4224H2900, 4224H2900, 4320512, 4320512, 4371164, 4371164, 439216, 439216, 4505289, 4505289, 51427P, 51427P, 524318, 524318, 53571086, 53571086, 53571090, 53571090, 5575N21, 5575N21, 5575N23, 5575N23, 66450, 66450, 673374, 673374, 687H3, 687H3, 700635H2, 700635H2, 701036H2, 701036H2, 7088627H2, 7088627H2, 7088752H2, 7088752H2, 712H3, 712H3, 81427C, 81427C, 827200, 827200, 852924, 852924, 859345, 859345, 859777, 859777, 860393H2, 860393H2, 860429, 860429, 866155, 866155, 867014, 867014, 869336H2, 869336H2, 873342, 873342, 878536, 878536, 888686H2, 888686H2, 889232H2, 889232H2, 891733, 891733, 892007, 892007, 892161, 892161, 892868, 892868, 896688H2, 896688H2, 899322H2, 899322H2, 9830F, 9830F, A90435, A90435, BB21416, BB21416, BM33761, BM33761, BM59678, BM59678, C41783A, C41783A, C44758, C44758, DE11450, DE11450, DE64478, DE64478, DE67714, DE67714, DR104, DR104, DR105, DR105, DR250, DR250, DR516, DR516, DR588, DR588, DR750D, DR750D, DT81427C, DT81427C, N23580A, N23580A, N27580, N27580, N40580, N40580, N44580, N44580, ND104344A, ND104344A, ND104344B, ND104344B, ND104344C, ND104344C, ND104344D, ND104344D, P1698, P1698, P1699, P1699, P1988, P1988, P1992, P1992, P1999, P1999, P2096, P2096, P2103, P2103, P2172, P2172, P2175, P2175, P2355, P2355, P2377, P2377, P2446, P2446, P2674, P2674, P2675, P2675, P2676, P2676, P2677, P2677, P2678, P2678, P2679, P2679, P2684, P2684, P2820, P2820, P2881, P2881, S1953, S1953, S3062A, S3062A

Původní čísla uvedená v katalogu slouží výhradně k jednoznačné identifikaci požadovaného filtru nebo dílu. Ve většině případů poskytujeme plnohodnotné náhrady, přičemž garantujeme parametry odpovídající originálním filtrům a dílům. Nemáme žádný vztah s výrobci. Čísla filtrů, dílů a názvy jsou používány pouze pro účely srovnávacích tabulek. Všechny uvedené obchodní názvy jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných majitelů.

Poptávka filtru

Pokud požadovaný filtr nebo díl nenaleznete, neznamená to, že jej nemáme v sortimentu a nelze nabídnout. Data v katalogu na webových stránkách pravidelně aktualizujeme, ale data nejsou nikdy zcela kompletní, protože neustále přibývají nové položky. V takovém případě nás prosím kontaktujte telefonicky na +420 545 215 920 nebo e-mailem na info@c-filter.cz. Tento způsob komunikace můžete také použít v případě, že se Vám nechce vyplňovat nebo Vám nejde odeslat Poptávkový formulář.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.