
Historie společnosti Scania
Již od svého založení v roce 1891 se společnost Scania díky své strategii neustálých inovací stala jedním z předních světových výrobců těžkých nákladních vozidel a autobusů. V následujícím výčtu historických milníků se seznámíte s hlavními vůdčími osobnostmi, vynálezci a pracovníky, kteří měli výrazný podíl na vývoji této společnosti.
Hlavní milníky společnosti
2019: Scania organizuje den zaměřený na klimatické změny
20. září, před zahájením summitu OSN v New Yorku o klimatických změnách, organizuje společnost Scania celopodnikový den zaměřený na téma klimatických změn.
2019: Inovativní koncepce městské dopravy
Scania představuje projekt NXT, svou vizi elektrifikované a udržitelné městské dopravy od roku 2030.
2019: AXL - koncepce autonomního nákladního vozidla bez kabiny
Scania představuje vůz AXL, poslední produkt ze své autonomní řady, tj. plně autonomní nákladní vozidlo bez kabiny řidiče.
2018: VW Truck & Bus se stává novým subjektem pod názvem TRATON
V roce 2015 společnost Volkswagen AG zakládá podniky Volkswagen Truck & Bus GmbH, aby obě své značky spojila do jednoho názvu a v roce 2018 se Volkswagen Truck & Bus transformuje v uskupení TRATON GROUP.
2018: Investice do výrobce bateriových článků
S cílem urychlit rozvoj elektrifikace dopravního průmyslu oznamuje společnost Scania svůj záměr investovat 10 milionů eur do partnerství se společností Northvolt.
2017: Nová řada XT
V roce 2017 následuje dokončení řady nové generace nákladních vozidel Scania XT, která upoutala pozornost svým výrazným barevným provedením a robustními úpravami.
2016: Nákladní vozy nové generace
V roce 2016 je na trh uvedena nová řada nákladních automobilů pro dálkovou dopravu se zcela novou modulární kabinou.
2015: 150,000 nákladních vozů s aktivovanou konektivitou
Scania dodává stopadesátý tisící kus nákladního vozidla s aktivovanou konektivitou pro svého zákazníka - společnost Aconcagua Transportes v Argentině.
2014: Scania zavádí vlastní chytré hodinky
Scania se stává lídrem i v oblasti individuálních komunikačních technologií, v nichž se pojí móda se špičkovou technologií, konkrétně ve formě chytrých hodinek komunikujících s nákladními vozidly.
2014: Přechod do plného vlastnictví společnosti VW
Volkswagen oznamuje veřejnou nabídku akcionářům společnosti Scania, aby všechny akcie společnosti Scania nabídli Volkswagenu za cenu 200 švédských korun v hotovosti za akcii.
2013: Nová řada Streamline
Scania uvádí na trh novou řadu dálkových nákladních vozidel Streamline. Vylepšená aerodynamika a hnací ústrojí snižují spotřebu paliva až o 8 %.
2012: Lodní motor V8 o výkonu 1.000 HP
Scania představuje výkonný lodní motor V8 o výkonu 1 000 HP se zkušební plavbou pro vybrané zákazníky a média mezi stockholmskými ostrovy.
2012: Přechod na nefosilní paliva
V březnu přechází Scania v segmentu interní dopravy na alternativní nefosilní paliva.
2011: Motory Euro 6
Dva roky před termínem stanoveným legislativou představuje Scania první evropské nákladní vozy splňující kritéria normy Euro 6 vybavené šestiválcovými třináctilitrovými motory o výkonu 440 až 480 HP.
2011: Standardní komunikační systém propojení vozidel
Správa vozového parku společnosti Scania činí v roce 2011 zásadní a progresivní rozhodnutí standardně vybavit všechna vozidla prodávaná v Evropě systémem Scania Communicator.
2010: Nový motor V8 o výkonu 730 HP
Nový osmiválec Scania s točivým momentem 3 500 Nm a výkonem 730 HP představuje nejvýkonnější motor pro nákladní vozidla na světě.
2009: Nový nákladní automobil řady R získává ocenění “Vůz roku.”
Pět let po uvedení na trh a s více než 200 000 dodanými vozidly po celém světě představuje Scania svou novou verzi špičkové řady R.
2007: Nový hybridní autobus na etanol
Společnost Scania představuje hybridní autobus poháněný etanolem vykazující úsporu spotřeby paliva minimálně o 25 % a snížení emisí uhlíku z fosilních paliv až o 90 %.
2006: Scania Truck Gear
Scania vstupuje do světa módy, kde se prezentuje kolekcí Scania Truck Gear.
2006: Autobusy nové generace
V souvislosti se zavedením nové řady autobusů představuje Scania novou tržní strategii zaměřenou na segmentaci výrobků podle potřeb zákazníků.
2005: Zavedení vstřikovacího systému XPI společně s firmou Cummins
Scania vstupuje do společného podniku s americkou společností Cummins za účelem výroby nového vysokotlakého systému vstřikování paliva Common-rail pro vznětové motory.
2005: Se systémem SCR od Euro-IV k Euro-V
Scania se stává prvním výrobcem těžkých nákladních automobilů, který vyrábí motory splňující emisní normy Evropské unie.
2004: Zavedení řady R
Zavedení řady R a později řady PRT v roce 2004 je začátkem éry s jasnější identitou jednotlivých modelů kabin.
2003: První ročník soutěže Young European Truck Driver
Ital Michele Sandri vítězí v prvním ročníku soutěže Young European Truck Driver (Nejlepší mladý evropský řidič) pořádané společností Scania.
2000: Nová filozofie výroby
Tým výrobních specialistů obdržel pozvánku na několikaměsíční stáž do jednoho z výrobních závodů automobilky Toyota v USA.
2000: Milionté vozidlo sjíždí z montážní linky v Zwolle
Milionté vozidlo Scania sjíždí z montážní linky v nizozemském Zwolle. Na jeho výrobě se podílelo jedenáct výrobních jednotek v pěti zemích.
Pokračování příště...